Co bardzo cieszy, w wielu większych miastach można zaobserwować coraz większą liczbę przeprowadzanych remontów dróg. Dzięki temu miejscowości te są znacznie lepiej skomunikowane, a ulice są lepiej przejezdne. W większości przypadków naprawa starej lub budowa nowej drogi wymaga zamknięcia pewnego odcinka jezdni i wyłączenia go z ruchu.
Wykorzystanie zapory drogowej
W przypadku każdego remontu najważniejsze jest bezpieczeństwo – zamknięcie drogi może wprowadzać nieco chaosu do ruchu ulicznego, dlatego wymaga ono zastosowania wielu znaków informacyjnych oraz zakazu. Bardzo często można wówczas spotkać na drogach specyficzne zapory, które w jasny sposób wytyczają nową drogę przejazdu – zapora drogowa u 20a to najczęściej wykorzystywane zabezpieczenie tego typu. Stosuje się ją dosłownie przy okazji każdej większej przebudowy dróg, ponieważ stanowi bardzo prosty sposób na to, żeby wyznaczyć nową trasę bez zbędnych utrudnień, jak dzieje się to w przypadku malowania kolorowych linii na asfalcie. Ten ostatni sposób przysparza nierzadko wielu trudności kierowcom, którzy teoretycznie powinni wiedzieć, że żółta linia jest ważniejsza od białej, ale w praktyce wygląda to zupełnie inaczej. Tymczasem zapory drogowej nie sposób nie zauważyć, a już tym bardziej zignorować. To jasny sygnał dla kierowców informujący o tym, którędy przebiega trasa. W celu zwiększenia bezpieczeństwa na drogach szybkiego ruchu stosuje się dodatkowo strzały świetlne, które są widoczne z dużych odległości.
Zapory drogowe mają długość około półtora metra, więc są doskonale widoczne nawet w trudnych warunkach, czemu sprzyja nie tylko ich wielkość, ale także materiał, z jakiego są wykonane – przednia ich część wyklejona jest zawsze materiałem odblaskowych, który doskonale widać nawet w nocy.