Z pewnością nieraz zastanawialiśmy się nad renomą i powodzeniem wielu znanych na świcie firm. Jak to się stało, że to one doszły do głosu i ciężko znaleźć chociaż jedną osobę, która nie kojarzyłaby znanej na całym świcie marki? Z pewnością wpływ na to miała dobra znajomość funkcjonowania ludzkiego mózgu i wykorzystanie tego w praktyce. 

Znaczenie identyfikacji wizualnej firm w świecie konsumentów

identyfikacja wizualna dla firmNa popularność wszystkich marek ogromny wpływ ma identyfikacja wizualna dla firm, która sprawia, że obcy człowiek po obejrzeniu logo już jest w stanie powiedzieć co to za firma i czym się specjalizuje. Na identyfikację wizualna składają się elementy takie jak logo, kolorystyka oraz krój liter. Dodatkowo jeśli mamy do czynienia z firmą stacjonarną, do której klienci mają bezpośredni kontakt, wielu właścicieli dba o odpowiedni   strój pracowników, wnętrze oraz opakowania, w których sprzedawany jest produkt. Wszystkie te elementy składają się na markę, która odpowiednio przygotowana jest w stanie dotrzeć do ludzi z całego świata. Logo jest znakiem graficznym dzięki, któremu możemy bez najmniejszego problemu zidentyfikować firmę. Niektóre z nich tworzą symbol lub grafikę, w wielu przypadkach jest to również po prostu sam napis. Głównym zadaniem należącym do tej części identyfikacji wizualnej jest zapadnięcie klientom w pamięci, tak aby przy kolejnym spotkaniu z nim bez najmniejszego problemu wskazać czym zajmuje się firma. Równie ważną częścią wpisującą się po części w logo jest kolorystyka. Wielu z nas bez problemu zgadnie jaka linia lotnicza używa koloru różowego oraz jaki fast-food zaskarbił sobie kolor żółty. 

Odpowiednia identyfikacja wizualna firmy, powinna stać się jej wizytówką. Aby tak się stało powinniśmy przykładać jak największą uwagę do wbrew pozorów szczegółów takich jak kolor wiodący nie tylko w logo, ale również na  różnych materiałach firmowych takich jak teczka, długopis, wizytówka czy tablice informacyjne.