Prowadzenie sklepu z winylami może być opłacalne. Jednak najpierw powinieneś wybrać segment rynku, do którego będziesz kierował swoje produkty. Jeśli wiesz już gdzie i jak chcesz sprzedawać, dobierz środki reklamowe, które trafią do tych osób. Jest wiele możliwości, lecz trzeba poznać mechanizm ich działania. Marketing dla biznesów tego typu jest ważny.
Reklama dla sklepów z winylami
Winyle są specyficznym nośnikiem dźwięku, dlatego trzeba wiedzieć, kto powinien ich słuchać. Załóżmy, że dużą część sklepu poświęcamy muzyce lat dziewięćdziesiątych. Oznacza to, że nasza reklama musi być kierowana do osób, które urodziły się co najmniej w 1975 roku, tak, aby sprzedawane hity powstały w czasach ich młodości. Skoro wiemy, że jest to warstwa w średnim wieku, to możemy powiedzieć, że dysponują już oni swoimi majątkami. Wychodzi na to, że stać ich już np. na zagraniczne wyjazdy. Reklama powinna być umieszczona na stronie internetowej biura podróży. Jeśli prowadzimy nasz sklep z płytami winylowymi przez Internet, to możemy reklamować się w telewizji. Znaczny odsetek osób w tym wieku korzysta z telewizji najczęściej. Jest to dobry środek przekazu, docierający do mas ludzi. Jednak Twój sklep powinien generować już znaczny dochód, ponieważ cena spotu telewizyjnego jest wysoka podczas produkcji. Korzyścią jest to, że widzowie uważają reklamy telewizyjne za najbardziej prawdomówne. Na drugim miejscu jest radio, lecz korzystać z niego możesz, tylko gdy masz łatwą nazwę witryny internetowej.
Dobór mediów dla sklepu z winylami jest ważniejszy niż sam przekaz. Trzeba trafić do konkretnych osób, które będą zainteresowane tym nośnikiem reklamy. Dobieraj muzykę na winylach według określonych gatunków i roku powstania, ponieważ w ten sposób najłatwiej znaleźć konsumenta. Osobiście polecam też zakupienie ciekawej kolekcji zabytkowych i wyjątkowych winyli, która podniesie prestiż.